Pokud někdo vlastní či řídí spediční, stavební nebo podobnou firmu, musí se starat nejen o to, aby tato vydělávala, ale i o to, aby zbytečně netratila. Což znamená mimo jiné i nutnost kontroly toho, co se děje s jejími vozidly. Protože takové automobily a jiné stroje, jezdící sem a tam po světě, skýtají nepřeberné množství možností, jak vzít podnik na hůl a přilepšit si na jeho úkor. A když zaměstnanec podobným způsobem jedná, je nasnadě, že to firmě v nejlepším případě neprospívá a daleko spíše škodí.
Příležitostí, jak si s podobnou technikou přivydělat, je tu dost a dost.
– Řidič si může, jakmile je dost daleko od podniku, aby sešel z očí, dohodnout dejme tomu nějakou černou jízdu nebo melouch s využitím zaměstnavatelovy techniky.
– Obsluha stroje nebo řidič ale může také naopak lenošit v pracovní době a nechat jí svěřenou techniku ležet ladem. Vždyť se přece nikdo nekouká a není nikdo, kdo by žaloval.
– Obsluha může ale také rozkrádat náklad, náhradní díly, ba i pohonné hmoty.
Na tom všem si může šofér nebo jiná obsluha hravě přivydělat na úkor firmy. A majiteli podniku pak zkrátka nezbývá, než to uhradit ze svých zisků a doufat, že ho to nepřivede až na pokraj bankrotu.
A je tedy logické, že se každý z podobně šizených majitelů snaží, seč může, aby riziko takových ztrát nějak omezil. Což, jak si jistě dokážete představit, není v případě vozového parku a strojů, které se v jednom kuse pohybují z místa na místo, ani trochu jednoduché.
Ale dá se to zvládnout.
Takový majitel firmy nebo jím pověřená osoba může mít vše pod kontrolou, a to dokonce kdykoliv. I jeden člověk může být současně na nesčetných místech a sledovat, co si jenom usmyslí. Může hravě zjistit, která technika se kde nachází a co se s ní děje, zvládne měření spotřeby paliva, přijde na kdejakou zlodějnu či podvůdek. A to pomocí tohoto skvělého systému, který umožňuje sledovat četné parametry na dálku před satelit.
A kdo by si něco takového nepořídil, že? Když se tím dají pro firmu zachránit i hodně velké peníze.